سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024

مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) قم فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی این مدرسه را در ایام تعطیلات تابستان تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ضرورت استفاده بهینه طلاب از ایام تعطیلات مخصوصا دوران فراغت تابستان، اظهار داشت: طلبه‌های امروز رهبران فردای جامعه هستند و لازمه این رهبری دارابودن اطلاعات جامع و کامل در همه زمینه‌ها مخصوصا عرفان‌های نو ظهور و پاسخ به شبهات جدید است و این اطلاعات میسر نمی‌شود مگر با تحصیل و مطالعه؛ بنابراین بهترین فرصت برای این امر، اوقات فراغت تابستانی است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه‌(س) با بیان این که افرادی که دارای برنامه نیستند، دارای شخصیتی منفعل هستند، افزود: طلاب با شخصیت منفعل نمی‌توانند رهبری جامعه و اجتماع را عهده دار شوند؛ براین اساس طلاب و روحانیون باید از لحظه لحظه عمر خود بهترین بهره را ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی کلاس ها و اردوهای آموزش زبان های خارجی برای طلاب در ایام تابستان در  مدرسه معصومیه، گفت: این مهم در راستای ارتقا سطح علمی طلاب و پاسخ گویی به سوالات و شبهات دینی به زبان های خارجی اجراء می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، فراگیری زبان‌های خارجی از جمله عربی و انگلیسی را برای طلاب به منظور پاسخ‌گویی به شبهات و ترویج فرهنگ غنی اسلامی ضروی دانسته و افزود: طلاب باید به ویژه مهارت خواندن و نوشتن زبان عربی را به عنوان زبان دوم فرا گرفته و به راحتی در مکان‌های مختلف از جمله فضای مجازی، به عنوان یک اسلام شناس، به شبهات پاسخ دهند.

*ضرورت آشنایی کامل طلاب با زبان عربی

مدیر مدرسه علمیه معصومیه همچنین با اشاره به ضرورت آموزش زبان عربی در حوزه، ابراز داشت: متاسفانه برخی از طلاب علی رغم این که سال های زیادی در حوزه حضور داشته و با زبان عربی سرو کار دارند، نمی‌توانند به راحتی به زبان عربی فصیح را مکالمه کنند که این مهارت باید در طلاب تقویت گردد.

وی با اشاره به سابقه درخشان مدرسه معصومیه در برگزاری دوره‌های مکالمه عربی، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده طلاب این مدرسه و دیگر مدارس قم برای حضور در زبانکده مدرسه معصومیه‌، شاهد حضور جمعیت فراوانی در این مدرسه بودیم که این مساله تا حدودی باعث شد فضای آموزشی در این مکان کم رنگ شود، لذا زبانکده حوزه به صورت مستقل در بیرون از این مدرسه شکل گرفت و زبانکده مدرسه به طلاب خود این مدرسه تعلق گرفت.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ادامه داد: در تابستان امسال در بخش زبانکده اقدام به برگزاری کلاس های ادبیات و قواعد زبان عربی و در قسمت کانون، مکالمه زبان عربی را آموزش خواهیم داد.

وی بیان داشت: در حال حاضر 30 نفر در قسمت زبانکده و 30 نفر در کانون زبان عربی ثبت نام کرده اند که انشاءالله از سوم تیرماه تا قبل از ماه مبارک رمضان دایر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به برپایی اردوی ویژه اساتید همراه با خانواده های آنان، گفت: امسال با هماهنگی ها انجام شده اردوی قرآنی یکروزه اساتید و خانواده های آنان را در پنجم تیرماه در روستای وسف برگزارار خواهیم کرد.

 *تشکیل گروه ها و کمیته های علمی

وی در پایان با اشاره به تشکیل گروه ها و کمیته های علمی در مدرسه علمیه معصومیه با حضور طلاب، گفت: این مدرسه با تشکیل کمیته های علمی تاکنون در زمینه تحول در علوم انسانی فعالیت های پژوهشی متعددی انجام داده است که نتیجه اول آن که با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری بود، منجر به انتشار کتابی با عنوان "روشنایی علم" شد و انشاءالله در آینده ای نزدیک جلد دیگری با همین موضوع با عنوان "ولایت فقیه از ابتدا(صدر اسلام) تا آقا" از زیر چاپ خارج خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha